Wij voeren met dezelfde persoonlijke benadering die wij toepassen tijdens behandelingen ook psychodiagnotisch onderzoek uit. Denk hiervoor bijvoorbeeld aan een onderzoek richting:

  • * AD(H)D
    * Autisme / PDDNOS
    * Depressie, zelfbeeld
  • * Angststoornis
  • * Hoogsensitiviteit
  • * Ontwikkelingsachterstand
    * hoogbegaafdheid

    Wij merken dat vaak veel problemen met goede begeleiding verminderd of zelfs opgelost kunnen worden. Maar soms is dat helaas niet het geval. Als ouder (en soms ook als kind of jongere) wil je dan weten wat hier de oorzaak precies van is. Deze informatie kan problemen beter uitleggen, het kan ruimte creeëren voor begrip en rust voor zowel het kind of de jongere zelf als voor de omgeving. En het geeft boven alles handvatten hoe begeleiding en ondersteuning in de toekomst ingezet kan worden om toch verbetering of tenminste verlichting te bereiken. Een diagnostisch onderzoek zien wij dan ook niet als een "eindconclusie", maar juist als een nieuw startpunt dat meer informatie en handvatten geeft voor verdere begeleiding en ondersteuning van een kind, de jongere en hun omgeving.

    Wij voeren de psychodiagnostische onderzoeken breed en diepgaand uit. Wij werken met hoogwaardige en wetenschappelijk bewezen tests en kijken écht goed of en binnen welke diagnose een kind of jongere past. Wij werken niet alleen met subjectieve vragenlijsten, maar ook met genormeerde tests die echt aan kunnen tonen of er bepaalde tekorten op verschillende gebieden aanwezig zijn. Zo krijgen we de meest betrouwbare uitkomst. Het gaat ons er namelijk niet om een etiket te kunnen plakken, we willen daadwerkelijk de juiste antwoorden krijgen op heel belangrijke vragen die jullie als ouders en kinderen/jongeren bij ons wegleggen.